Este importantă pregătirea conținutului site-ului web înainte de inițierea designului graphic, iar acest lucru se aplică atât site-urilor web, cât și blogurilor.
Proiectarea site-ului web trebuie să fie elaborată în jurul utilizatorului, nevoilor acestuia și rezultatului dorit în urma unei vizite pe site-ul web. Aceasta trebuie să fie concentrată pe provocările utilizatorului și pe capacitatea site-ului de a rezolva aceste probleme. Nu este necesar să se axeze pe tendințele de codare și șabloane.
Tendințele din proiectare vin și pleacă, dar nu și focusul pe utilizator
Rareori firmele iau legătura cu dezvoltatorii site-urilor web și prezintă date despre vizitatorii lor, nevoile utilizatorului și obiectivele finale ale unei vizite pe site-ul web.
Proprietarii site-urilor web sunt atrași de tendințele din proiectare, de site-urile concurenților lor și de ceea ce consideră ei că reprezintă elemente de design moderne și actuale. În acest sens, ei pierd din vedere focusul pe utilizator.
De prea multe ori, oamenii selectează un șablon de site sau o temă de blog și sunt prinși în prezentarea grafică. Este o achiziție emoțională care înlocuiește dorința de a ajuta efectiv vizitatorii site-ului.
Așadar, achiziționează tema și își forțează conținutul să se încadreze în blocurile disponibile ale șablonului. Sau mai rău, forțează un design personalizat să adere la același stil și prezentare a site-ului unui concurent de top. În cele mai multe cazuri, acest lucru duce la dezamăgirea vizitatorului.
Motivul pentru care se întâmplă acest lucru este că acest proces urmărește calea de cumpărare, proiectare, dezvoltare și, în final, conținut. Această cale este în ordinea greșită
Stabilirea mai întâi a conținutului conduce la decizii de proiectare educate
Documentarea cu privire la fluxul de utilizator dorit, căile vizitatorilor și apelul la acțiune, se realizează, de obicei, după finalizarea designului grafic. Din păcate, aceasta este o abordare greșită, deoarece vă obligă să potriviți conținutul cu tema sau designul site-ului. Ar trebui să fie exact invers.
Înainte de a descoperi un site web al concurentului, de a dori un șablon WordPress sau înainte de a vă adresa unui designer grafic, trebuie să vă gândiți la obiectivele site-ului sau blogului dvs.
Trebuie să vă documentați despre utilizatori, provocările lor individuale, oferta dvs. de soluții și căile pe care doriți să le parcurgă acești vizitatori pe site-ul web.
Deși designul grafic este foarte important, acesta trebuie să aibă loc la momentul potrivit, în cadrul proiectului, pentru a vă permite cu adevărat să prezentați site-ul și conținutul în cea mai bună lumină posibilă.
Mesajele și conținutul sunt elementele de bază și reprezintă fundația site-ului. Aceasta înseamnă că ar trebui să fie gândite cu atenție și documentate cu mult înainte de a lua în considerare orice culori, fonturi și machete.
Elementele de design ar trebui să completeze, să evidențieze și să prezinte mesajele cheie și cel mai important conținut.
Concentrați-vă asupra conținutului potrivit
Deși este recomandat să aveți conținut scris înainte de a începe proiectarea, nu trebuie să aveți tot conținutul scris. Aceasta ar fi o sarcină dificilă de îndeplinit pentru majoritatea proprietarilor și întreprinderilor de site-uri web.
Clienții sunt încurajați să se concentreze pe secțiunile și paginile de bază ale site-ului web. În timpul procesului de vânzare, de obicei, se parcurge site-ul web și se caută zone care ar beneficia de șabloane de design personalizate. Acestea vor varia în funcție de client, industrie și publicul țintă.
Găsirea echilibrului
Nu toate situațiile vor permite elaborarea unui conținut înainte de abordarea proiectării site-ului web. Trebuie să găsiți echilibrul.
Dacă această abordare va fi dificilă, este recomandat să începeți cu elemente universale, cum ar fi navigarea, SEO și apelul la acțiune. Concentrați-vă pe elementele cunoscute și integrați-le în design începând cu pagina principală și apoi permiteți design-ului să se construiască din hub-ul său central.
În timp ce treceți prin acest proces, rămâneți concentrați asupra vizitatorului, a ceea ce are nevoie și a acțiunilor pe care doriți să le facă în cele din urmă.