skip to Main Content

Întreprinderile care doresc să automatizeze procesele de bază se uită de obicei la două soluții software principale, planificarea resurselor întreprinderii (ERP) și managementul relațiilor cu clienții (CRM).

ERP ajută companiile să aibă succes prin conectarea sistemelor lor financiare și operaționale la o bază de date centrală, în timp ce CRM ajută la gestionarea modului în care clienții interacționează cu afacerile lor.

Ambele servesc ca baze de date vitale. Ambele ajută, de asemenea, mai multe departamente și, deși sunt uneori construite pe aceeași platformă, software-ul este adesea cumpărat separat și integrat acolo unde este nevoie.

Ce este un CRM?

Pe scurt, un CRM este un software care gestionează toate modurile în care un client interacționează cu o companie. Inițial, caracteristicile CRM au fost dezvoltate pentru prima dată pentru departamentele de vânzări și au fost uneori cunoscute sub numele de automatizarea forței de vânzare (SFA).

Prin achiziție și dezvoltare, furnizorii de software au început să se combine tot mai mult sub aceeași umbrelă, numită managementul relațiilor cu clienții. Gestionarea performanței vânzărilor și compensația stimulentelor de vânzări sunt, de asemenea, incluse în unele sisteme CRM, dar sunt adesea vândute separat din cauza complexității lor.

Beneficii CRM

Promisiunea centrală a unui sistem CRM este de a oferi companiei o soluție de stocare centrală a tuturor datelor clienților, urmărind toate interacțiunile cu clienții.

Înarmați cu aceste informații și folosind analize, întreprinderile pot lua decizii mai informate cu privire la ce clienți trebuie urmăriți  pentru un plus de venituri, modul în care lucrează echipele de vânzări, cum să servească clienții în mod eficient și adecvat, și altele.

Ce este ERP?

Planificarea resurselor întreprinderii (ERP) a evoluat din planificarea cerințelor materiale (MRP), care a fost o modalitate pentru producători de a înțelege și gestiona toate resursele necesare pentru a opera o afacere de succes. ERP servește ca bază de date partajată pentru toate departamentele unei organizații.

Beneficii ERP

Beneficiile unui sistem ERP provin din existența unei baze de date unice, partajate pentru toate datele financiare și operaționale. Acest lucru are un impact semnificativ asupra raportării — atât a rapoartelor lunare, cât și a rapoartelor ad-hoc solicitate de conducere.

Acest lucru permite întreprinderilor să ia decizii mai rapide, susținute de date, care pot influența totul, de la rentabilitate, la noi oportunități de creștere și până la creșterea eficienței în întreaga organizație.

Care este diferența dintre CRM și ERP?

În timp ce întreaga organizație va ajunge să se bazeze atât pe sistemele ERP, cât și pe CRM, diferența fundamentală dintre ERP și CRM este că ERP este în principal pentru datele financiare și departamentul de finanțe, în timp ce CRM este utilizat de departamentele de vânzări și servicii pentru clienți referitor la datele clienților.

Unele sisteme ERP includ o componentă CRM, în timp ce altele nu, dar sistemele software CRM nu includ componente ERP.

Cum sunt similare CRM și ERP?

ERP și CRM sunt ambele aplicații de afaceri care stochează și analizează datele dintr-o bază de date relațională. Ambele sunt livrate fie printr-un model tradițional local, fie prin software ca serviciu, unde dezvoltatorul gestionează software-ul în propriul centru de date și clienții îl accesează prin cloud.

Sistemele CRM au fost dezvoltate mai rapid în cloud, deoarece sistemele s-au dovedit mai simple de construit, iar întreprinderile s-au ferit inițial de a pune date financiare în cloud.

Am nevoie de CRM sau ERP sau de ambele?

Aproape toate companiile în creștere, de la întreprinderi mici și mijlocii ( IMM-uri ) până la întreprinderi, vor avea nevoie în cele din urmă atât de un ERP, cât și de un sistem CRM.

Dacă o companie investește mai întâi în CRM sau ERP va depinde de modelul său de afaceri. O companie cu un set mic de clienți cu valoare financiară ridicată și complexă ar putea fi mai potrivită să investească mai întâi într-un sistem ERP, în timp ce o companie cu informații financiare relativ simple și o bază mare de clienți care necesită un contact frecvent ar putea face contrariul.

În cele din urmă, ambele sisteme sunt esențiale pentru majoritatea companiilor.

Back To Top