Părerile antreprenorilor români despre utilizarea unui CRM

Părerile antreprenorilor români despre utilizarea unui CRM

Distribuire

[Nr. voturi: 9 Nota medie: 4.9]

Pentru toate afacerile de astăzi a devenit esențială colectarea, analizarea și procesarea datelor clienților.

De la apariția sa, sistemul CRM a avut întocmai ca obiectiv principal atât atragerea cât și păstrarea clienților prin colectarea de date.

În acest scop am efectuat un studiu cu obiectivul de a identifica principalele elemente ce definesc modul de informare, preferințele și tipul de achiziție, a unei aplicații de tip CRM pentru antreprenorii sau managerii companiilor din țara noastră.

Acest raport prezintă concluziile rezumate ale sondajului, bazate pe participarea a 34 de profesioniști cu funcțiile: CEO, manageri de echipă, manageri de proiect, traineri, economiști, specialiști financiari, auditori.

Sondajul a fost realizat, online, în perioada martie – mai 2022. Respondenții având următorul profil:

  • 68% cu domeniul de activitate de prestări servicii;
  • 23% din comerț;
  • 6% educație și 3% horeca.

Iar mărimea companiei:

  • 56% cu mai puțin de 10 angajați;
  • 29% peste 30 de angajați;
  • 15% între 10 și 20 de angajați.

Sursele de informare ale respondenților cu privire la softurile de management

Printre preferințele respondenților cel mai mult s-a regăsit ca sursă de informare, Internetul prin intermediul căutărilor cu ajutorul motorului Google cu 31 de voturi, iar pe locul al 2-lea rețelele de socializare și alte platforme online cu 23 de voturi.

Dintre acestea amintim:

– Facebook ocupă locul 1 în preferințele respondenților;

– Site-urile de știri ocupă locul al 2-lea;

– YouTube, platforma care permite utilizatorilor să încarce și să vizioneze materiale audio-video ocupă locul al 3-lea;

– Rețeaua de socializare LinkedIn ocupă locul 4 în topul surselor de informare;

– Blogurile se clasează pe locul 5;

– Se mai regăsesc printre răspunsurile persoanelor și Twitter și TikTok, dar în număr foarte mic.

Recomandările primite de la prieteni și rude se regăsesc printre preferințele respondenților ca sursă de informare și în ultimul rând Mass Media.

Nivelul de interes al respondenților chestionarului pentru utilizarea aplicațiilor de tip CRM/ERP

La întrebarea „Considerați că este eficientă folosirea unei aplicații CRM/ERP pentru compania în care lucrați/pe care o conduceți?”, un procent de 82% dintre respondenți au răspuns Da și au venit cu câteva argumente:

„Ajută la eficiența utilizării resurselor”;

– „Software-ul și instrumentele de managementul clienților mă ajută să simplific procesul de implicare a clienților, să stabilesc relații strânse cu aceștia, să dezvolt loialitatea acestora și, să cresc vânzările și profiturile firmei”;

– „Ajută mai bine la gestionarea relației cu clienții și furnizorii și evaluarea istoricului societății”;

– „Toți clienții și datele într-un singur loc”;

– „Eficientizarea muncii”;

– „Este util un CRM pentru a tine evidenta clienților”;

– „Pentru o mai buna gestiune a tuturor interacțiunilor cu clienții”;

– „Să fie ușor de personalizat, configurare ușoară, să pot creea câmpuri obligatorii, generare rapoarte activitate zilnică a echipei din subordine”;

– „Posibilitatea de pregătire & stocare oferte personalizate pentru clienți (ce includ atât informații cât și poze)”.

Interesant este faptul că doar două persoane din cei care au argumentat, folosesc un sistem CRM și încă trei persoane folosesc un program de facturare online.

Asta înseamnă că administratorii firmelor mici și mijlocii din România dețin informația, știu exact de ce au nevoie pentru afacerea lor și au nevoie doar de un impuls pentru a face o achiziție în acest sens.

Funcționalitățile necesare pentru ca o aplicație CRM să corespundă necesităților managerilor de afaceri mici și mijlocii din România.

În răspunsurile primite la întrebarea Care sunt funcționalitățile principale pe care ar trebui sa le ofere o aplicație CRM/ERP din punctul dumneavoastră de vedere? , distanța de la elementul clasat pe locul întâi la elementul clasat pe ultimul loc nu este atât de mare.

Asta poate însemna că toate funcționalitățile din listă sunt importante și nu trebuie să lipsească dintr-o aplicație CRM.

Tipul de achiziție și sumele pe care respondenții sunt dispuși să le achite pentru utilizarea unei aplicații de tip CRM/ERP

Tipul de achiziție a unei aplicații CRM preferat de respondenții chestionarului este cel construit de la zero pentru propria companie. Asta înseamnă că se doresc și funcționalități personalizate care nu se regăsesc într-o aplicație standard.

Pe locul al 2-le s-a clasat tipul de achiziție pe bază de abonament și putem să verificăm și sumele pe care respondenții sunt dispuși să le achite pentru un abonament lunar de utilizare a unei aplicații CRM.

Cei mai mulți au ales varianta cuprinsă între 100 și 500 lei/lună așa cum se poate remarca în figura de mai jos, dar au existat și variante de răspuns cu opțiunea de a utiliza o aplicație CRM gratuită.

Se spune că informația este cel mai prețios lucru, cu cât o companie deține mai multe informații cu privire la profilul clientului și a publicului țintă cu atât devine mai puternică.

Concluzii

Din raportul prezentat mai sus putem să extragem:

– Cea mai folosită sursă de informare este online, mai exact căutările pe motorul Google;

– Un procent foarte mare, de 82%, dintre respondenți consideră că o aplicație CRM este utilă pentru managementul unei afaceri;

– Am aflat și tipul de achiziție preferat și sumele pe care respondenții sunt dispuși să le achite pentru utilizarea unei aplicații de tip CRM/ERP pe bază de abonament lunar.

Aplicația CRM AMC respectă preferințele respondenților cu privire la funcționalitățile necesare pentru ca aceasta să corespundă necesităților managerilor de afaceri mici și mijlocii din România.

Distribuire

Scris de: AMC WebSoft