skip to Main Content

Păstrarea clienților și câștigarea celor noi, atunci când ofertele competitive sunt la doar câteva click-uri distanță, nu este o sarcină ușoară. Acesta este motivul pentru care satisfacția clienților și o strategie bună a relațiilor cu clienții sunt atât de importante.

Din fericire, instrumentele de gestionare a relațiilor cu clienții, precum CRM AMC, pot ajuta întreprinderile în creștere să gestioneze și să țină evidența unui volum mare de informații despre clienți, oferindu-le tot ce au nevoie pentru a-i determina să revină.

Într-adevăr, implementarea unui CRM poate îmbunătăți relațiile unei organizații cu clienții, eficientiza zilele de muncă, dar și operațiunile zilnice.

Un sistem CRM funcționează ca o platformă comună în care toate informațiile clienților sunt stocate, organizate și vizualizate de diverse departamente, cum ar fi echipele de vânzări, marketing și servicii pentru clienți.

De exemplu, un CRM poate ajuta echipele de servicii pentru clienți să acceseze rapid înregistrările de achiziție și istoricul de asistență al unui client. Sau poate fi utilizat pentru scenarii mai largi, cum ar fi analiza tendințelor clienților pentru a crea prognoze mai precise.

15 Beneficii ale utilizării unui sistem CRM în 2022

Poate că ai în vedere introducerea unui sistem CRM care să contribuie la păstrarea clienților și la eficientizarea operațiunilor. Sau poate deja ai adoptat unul și dorești să înțelegi mai bine ce oferă.

Automatizarea sarcinilor banale:

Tehnologia CRM poate economisi timp considerabil automatizând sarcini banale precum introducerea datelor. De exemplu, un CRM poate capta automat informațiile cheie din fiecare interacțiune cu clienții, poate elimina datele duplicate și se poate asigura că toate datele sunt actualizate.

Această automatizare elimină necesitatea creării de foi de calcul care stochează informațiile clienților, oferind în același timp o modalitate pentru toate departamentele relevante și/sau angajați să interacționeze cu datele relevante ale clienților, fără a fi necesară partajarea manuală a foilor de calcul între departamente.

Multe sisteme CRM pot automatiza, de asemenea, o varietate de alte sarcini, inclusiv facturarea, prognozarea, trimiterea de email-uri către clienți și chiar segmentarea clienților – toate acestea putând ajuta la economisirea de timp și bani, permițând angajaților să își concentreze atenția către sarcini care pot aduce mai multă valoare.

Menținerea datelor centralizate și organizate:

Odată ce software-ul CRM este implementat, echipele de suport pentru clienți, vânzări și marketing pot fi asigurate că informațiile despre clienți sunt corecte și actualizate.

Soluțiile CRM pot afișa toate datele colectate într-o bază de date centrală care este actualizată automat la orice adăugare de informații noi. De exemplu, o echipă de vânzări poate accesa cu ușurință datele tranzacțiilor cu clienții din aceeași bază de date CRM pe care o echipă de suport pentru clienți o folosește.

Vizualizarea datelor:

Software-ul CRM arată de obicei date de la clienți individuali și segmente de clienți în grafice.

Tablourile de bord individuale ale clienților, de exemplu, pot afișa informații de contact ale clienților, istoricul achizițiilor, un jurnal al interacțiunilor anterioare, cereri recente de activitate și asistență și rezoluții. Combinate, aceste date pot îmbunătăți asistența clienților și pot permite o experiență personalizată, indiferent de ce reprezentant contactează clientul.

Integrarea software-ului CRM cu alte servicii pentru o vizualizare holistică a datelor:

Software-ul CRM permite, de obicei, integrarea cu aplicații terțe -, cum ar fi planificarea resurselor întreprinderii (ERP), software de contabilitate și calendare.

Această integrare permite diferitelor aplicații cheie să partajeze fără probleme date pentru a oferi o imagine de ansamblu – o viziune holistică a informațiilor – a clienților. Mai mult, integrarea CRM cu alte programe software elimină navigarea între aplicații, îmbunătățind productivitatea angajaților.

Creșterea colaborării:

Când sistemele CRM sunt integrate cu soluții ERP și alte programe importante, datele stocate pot fi partajate perfect în întreaga companie.

Acest lucru încurajează transparența datelor și permite tuturor departamentelor să apeleze la jurnalele detaliate ale datelor clienților, făcând mai ușor colaborarea diferitelor departamente.

Mai mult, unele programe CRM permit angajaților și departamentelor să comunice între ele –  prin e-mailuri și memento-uri – fără a părăsi platforma. În cele din urmă, acest lucru ajută angajații să lucreze mai rapid și mai bine, chiar și între diferite departamente.

Descoperirea informațiilor despre clienți:

Datele vizualizate pot fi mai ușor de înțeles, ajutând angajații să aibă o viziune mai completă a tendințelor clienților, comportamentelor și tiparelor – toate analizele se pot transforma apoi în perspective acționabile care pot îmbunătăți serviciile pentru clienți, vânzările sau productivitatea generală.

Accesul oricând e nevoie la cele mai importante preferințe pentru clienți poate oferi servicii și mai proactive:

Istoricul comenzilor, istoricul căutării, întrebări, solicitări de asistență, informații personale, contacte și multe altele pot fi găsite în fiecare profil de client stocat într-un sistem CRM.

Și cu soluții bazate pe cloud – aceste informații pot fi accesate de oriunde, oricând, atât timp cât angajatul are datele de acreditare pentru a face acest lucru. Accesul la preferințele clienților crește șansa de a oferi servicii mai proactive, ceea ce poate face o experiență mai bună pentru clienți.

Implică o comunicare mai eficientă a clienților:

Sistemele CRM pot îmbunătăți experiența serviciului pentru clienți atât pentru client, cât și pentru reprezentant.

Toate înregistrările de interacțiuni, conversații, email-uri și notele altor reprezentanți despre un anumit client vor fi stocate, ușor accesibile și mereu actualizate. Acest lucru împiedică clienții să aibă nevoie să repete toate informațiile de fiecare dată când apelează pentru a pune o întrebare sau a face o solicitare.

Acest lucru poate ajuta la îmbunătățirea experienței pentru ambele părți, deoarece reprezentantul va avea toate informațiile relevante pentru a ajuta la rezolvarea cererii clientului.

Vânzare încrucișată mai eficientă:

Este ușor să recomandați unui client produse sau servicii conexe sau suplimentare atunci când toate achizițiile, căutările și interesele lor anterioare sunt disponibile pe o platformă centralizată.

Reprezentanții de vânzări și echipele de marketing care au acces la o bază de date a softului CRM, care conține aceste informații, pot fi capabile să creeze strategii de vânzare mai eficiente – care să utilizeze recomandări inteligente de produse — oferind în cele din urmă experiențe personalizate pentru clienți și potențial de stimulare a veniturilor.

Rată mai mare de retenție a clienților:

Deoarece achiziționarea de clienți noi poate fi mai costisitoare decât păstrarea celor existenți, reținerea clientului este adesea obiectivul principal al implementării software-ului CRM.

Toate caracteristicile sale se reunesc pentru a crește satisfacția clienților și, prin urmare, șansele de a transforma un prim client în client fidel și maximizarea valorii pe termen lung.

Mai exact, sistemele CRM permit companiilor să gestioneze mai bine interacțiunile atât cu clienții, cât și cu potențialii clienți, datorită unei viziuni consolidate a tuturor interacțiunilor, tranzacțiilor, informațiilor de contact și preferințelor documentate ale clienților. Aceste informații pot fi utilizate pentru a oferi soluții și pentru a stabili relații personalizate.

Obținerea unei mai bune segmentări a clienților:

Sistemele CRM mai robuste pot automatiza segmentarea clienților în funcție de criterii precum locația, vârsta și istoricul achizițiilor.

De exemplu, companiile pot considera util să genereze liste de corespondență automată pentru a contacta toți clienții care au achiziționat un anumit produs în caz de rechemare sau pentru a avertiza toți clienții pe o anumită rază geografică despre un produs nou în magazin.

Segmentarea automată a clienților poate economisi timp eliminând necesitatea de a verifica fiecare profil de client sau de a introduce manual informațiile de contact.

Echipele de marketing pot beneficia, de asemenea, de segmentarea clienților unui CRM, deoarece această caracteristică poate facilita planificarea orientată a campaniei.

Vânzări estimate cu precizie:

Pentru a putea estima vânzările și veniturile viitoare, trebuie să analizăm date exacte privind performanțele anterioare.

Software-ul CRM poate avea un impact pozitiv asupra capacității unei companii de a prognoza cu exactitate cererea clienților prin urmărirea și raportarea automată a vânzărilor anterioare, a tendințelor clienților și a atingerilor potențiale, permițând astfel o planificare mai precisă în ciclurile de vânzare ulterioare.

Creșterea vânzărilor:

Sistemele CRM pot fi benefice pentru întreprinderi în ansamblu, mai ales când vine vorba de vânzări.

De exemplu, echipele de vânzări pot accesa tablourile de bord ale platformei CRM care oferă date indispensabile în timp real, inclusiv înregistrări ale clienților și potențialilor clienți, prognoze și predicții, activități ale clienților și prospecților.

Acest lucru permite echipelor de vânzări să învețe mai eficient despre clienți, să știe când și cum să îi contacteze, să gestioneze rețeaua de vânzare și multe altele.

Dimensionarea perfectă a afacerii:

Întreprinderile în creștere ar putea dori să ia în considerare scalabilitatea atunci când aleg un sistem CRM.

Software-ul ar trebui să se poată adapta și extinde oricând este nevoie de mai multe stocări de date, utilizatori, servere, locații de acces sau chiar clienți.

Odată implementat, CRM-ul potrivit poate ajuta întreprinderile să se extindă perfect eliminând nevoia de a migra toate datele către un alt sistem odată ce un prag de limitare este atins.

Acest lucru nu numai că economisește timp, dar poate contribui și la prevenirea pierderii sau duplicării informațiilor — asigurând că toate datele rămân exacte și actualizate.

Respectarea reglementărilor privind confidențialitatea datelor și securitatea clienților:

În ziua de azi întreprinderile nu au de ales decât să respecte cerințele stricte de confidențialitate a datelor.

Un sistem CRM poate ajuta companiile să obțină și să documenteze în siguranță preferințele și permisiunile clienților și prospecților.

A face acest lucru manual este consumator de timp și există o predispoziție la erori care pun afacerea în pericol putând cauza penalități asociate cu nerespectarea reglementărilor privind confidențialitatea datelor.

Cu toate acestea, CRM-ul potrivit poate menține automat preferințele clienților, păstrând datele lor în siguranță.

Back To Top