Când vine vorba de proiectarea site-ului web, există multe stiluri diferite pe care le puteți aborda în crearea site-ului – de la clasic la minimalist, de la jucăuș și vibrant la elegant și modern.
În timp ce aspectul final ar trebui să-ți emane stilul personal și identitatea mărcii, există câteva reguli fundamentale care sunt întotdeauna aplicabile.
Un design web excelent se bazează pe experiență și funcționalitate pentru utilizatorul dvs., fiind în același timp ușor de înțeles la prima vedere. Mai jos prezentăm patru sfaturi simple de proiectare, pentru a vă asigura că site-ul este eficient și convingător:
- Păstrați homepage-ul minimalist
- Proiectare cu ierarhie vizuală în minte
- Creați conținut ușor de citit
- Asigurați-vă că site-ul este simplu de navigat
Păstrați homepage-ul minimalist
Pagina de pornire a site-ului web ar trebui să comunice instantaneu mesajul dvs. principal. La urma urmei, rareori citim fiecare cuvânt de pe un site web. În schimb, scanăm rapid pagina, alegând cuvinte cheie, propoziții și imagini.
Având în vedere aceste comportamente cunoscute, este mai bine să apelăm la emoții decât la numărarea cuvintelor. Cu cât este mai simplu pentru vizitatorii site-ului să citească, să dea click, cu atât vor putea prelucra și evalua conținutul dvs.
Aceste sfaturi simple de proiectare a site-ului web te vor ajuta să îți delimitezi conținutul și să creezi un design de homepage prezentabil și primitor:
Păstrați conținutul important: Vizitatorii ar trebui să înțeleagă despre ce este vorba în site-ul dvs. cât mai rapid posibil, fără a fi nevoiți să deruleze la infinit sau să dea click pe cine știe unde.
Spațiul: Lăsând unele zone mai libere, veți oferi designului o apariție mai spațioasă și bine echilibrată.
Adăugați imagini: Conținutul media de înaltă calitate, va face minuni și reprezintă o bună modalitate de a vă comunica punctul de vedere.
Includeți un call to action: De la efectuarea unei achiziții până la înscriere, încurajați vizitatorii site-ului într-un mod clar să efectueze o acțiune.
Proiectare cu ierarhie vizuală în minte
Ierarhia este un principiu important al designului care ajută la afișarea conținutului dvs. într-o manieră clară și eficientă. Prin utilizarea corectă a ierarhiei, veți putea atrage atenția vizitatorilor site-ului asupra anumitor elemente din pagină în ordinea dorită.
Evidențiați-vă elementele de top, cum ar fi numele și sigla afacerii dvs., făcându-le mai mari și mai proeminente vizual. Cititorii tind să graviteze în mod natural către titluri mari și îndrăznețe, și abia apoi trec la textul paragrafului mai mic.
După ce stabiliți o ierarhie clară pentru informațiile din site, cititorii nu se pot abține să nu urmeze în mod inconștient traseul pe care l-ați trasat pentru ei.
Apoi, aplicați culoarea, contrastul și distanțarea pentru o accentuare suplimentară, rămânând la curent cu ceea ce atrage cea mai mare atenție.
Creați conținut ușor de citit
Când lizibilitatea site-ului dvs. este ridicată, utilizatorii vor putea scana sau naviga fără efort.
Obținerea lizibilității site-ului este relativ ușoară:
Contrastul este cheia: Un contrast suficient între culoarea textului și culoarea de fundal este important atât pentru lizibilitate, cât și pentru accesibilitatea site-ului web. În timp ce schema de culori a site-ului web este probabil reprezentată de culorile mărcii dvs., asigurați-vă că există un contrast suficient între elemente.
Dimensiune mare a fontului: Majoritatea oamenilor se vor lupta să vadă fonturi mai mici. O regulă tipică pentru designul web este de a menține textul corpului de cel puțin 16pt.
Limitați numărul de fonturi: Nu utilizați mai mult de trei fonturi diferite pe un singur site web. Unele proiecte pot solicita combinații de fonturi mai elaborate, dar prea multe tipuri de caractere variate lasă impresia de aglomerat, distrăgând atenția de la identitatea de marcă.
Asigurați-vă că site-ul este simplu de navigat
Poate doriți să faceți ceva diferit, să spargeți monotonia, dar navigarea pe site-ul web nu este locul potrivit.
La urma urmei, doriți ca utilizatorii dvs. să găsească cu ușurință ceea ce caută. În plus, un site cu navigare solidă ajută motoarele de căutare să prezinte conținutul, îmbunătățind în același timp experiența utilizatorului:
Faceți din logo un buton de homepage: Acest sfat de proiectare a site-ului web este o practică obișnuită pe care o vor aștepta vizitatorii dvs, economisindu-le câteva click-uri prețioase.
Meniu ușor de găsit: Indiferent dacă optați pentru o listă orizontală clasică sau orice altceva, meniul site-ului dvs. web ar trebui să fie proeminent și ușor de găsit.
În plus, asigurați-vă că este structurat în funcție de importanța fiecărei secțiuni.
Oferiți o navigare verticală: Dacă site-ul dvs. este un singur landing page, folosiți un meniu ancoră. Cu un singur click, utilizatorii vor putea trece rapid la orice secțiune a site-ului.