Reduceri si oferte in magazinele online – legislatie

Reduceri si oferte in magazinele online – legislatie
Distribuire

[Nr. voturi: 24 Nota medie: 5]

Aspecte din legislatia reducerilor – valabil si pentru magazine online

Perioadele in care se pot face reduceri se stabilesc de comerciant numai in cursul a doua perioade pe an (15 ianuarie-15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna-iarna si 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara-vara), cu o durata maxima de cate 45 de zile fiecare, cu conditia ca produsele propuse pentru soldare sa fie achitate furnizorului de catre comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de debut a perioadei de vanzari de soldare si oferite spre vanzare in mod obisnuit inaintea acestei date.

Anuntul de reducere de preturi trebuie sa fie vizibil, lizibil si fara echivoc exprimat printr-una dintre urmatoarele variante:

  • prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
  • prin mentiunile „pret nou”, „pret vechi” langa sumele corespunzatoare;
  • prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

ATENTIE!!!

  • Nu este permisă vânzarea în pierdere pentru vânzările promoționale (reduceri).
  • Vânzarea în pierdere înseamnă orice vânzare la un preț egal sau inferior costului de achiziție înregistrat de comerciant, așa cum este definit acesta în reglementările legale în vigoare.
  • Se interzice ca o reducere de preț pentru un produs și/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părți din produs și/sau serviciu.
  • Orice anunț de reducere de prețuri ce nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu prețul de referință este considerat o formă de publicitate înșelătoare și este sancționat conform reglementărilor legale în vigoare.
Distribuire