Uneori, procesul de vânzare în Romania nu este la fel de lin pe cât ne-am dori să fie pentru o mare parte din servicii.
Pe măsură ce numărul clienților crește pot apărea nenumărate riscuri dacă nu folosești un soft CRM pentru gestionarea lor. S-a demonstrat chiar că rata medie de conversie a potențialilor clienți este de doar 4%.
Adevărul este că traseul de la clienții potențiali la vânzarea propriu-zisă poate fi unul dificil. Tu și clienții tăi depuneți mult efort pentru a ajunge la sfârșit, iar ultimul lucru pe care îl doriți este ca întreaga acțiune să se destrame în ultima clipă.
Înainte ca potențialul client să devină client propriu zis, trebuie să treceți prin faza contractului. Contractele servesc o funcție necesară. Ele acționează ca reprezentări fizice ale acordurilor de afaceri și sunt obligatorii din punct de vedere juridic. Dar, în timp ce contractele sunt o parte esențială a procesului, acestea pot introduce o serie de blocaje.
Pentru a se asigura că oportunitățile nu se blochează la linia de sosire, întreprinderile de succes se îndreaptă către un software de gestionare și generare a contractelor, precum CRM AMC.
Ce este software-ul CRM de gestionare a contractelor?
Software-ul CRM de gestionare și generare a contractelor este un instrument digital (sau un set de instrumente) conceput pentru a te ajuta să creezi, să stochezi și să preiei acorduri legale și date.
Rezultatul final este o desfășurare mai rapidă și mai precisă a activităților și clienți mai fericiți.
CRM AMC este conceput pentru a gestiona holistic întregul proces de relație cu clienții. CRM reunește datele vitale legate de informațiile de contact, istoricul achizițiilor, preferințele clienților etc. Stochează informațiile respective într-o singură locație, permițând utilizatorilor autorizați să acceseze datele relevante ale clienților ori de câte ori ar putea avea nevoie.
În plus, sistemul CRM AMC poate folosi diverse forme de automatizare, trimițând memento-uri importante. Aceste capacități ale software-ului de gestionare și generare a contractelor, creează un instrument fiabil pentru gestionarea etapelor finale ale procesului de tranzacționare.
Ce poate face gestionarea eficientă a contractelor pentru afacerea ta?
De la primele negocieri până la semnarea finală, software-ul CRM AMC se asigură că întregul proces de încheiere a contractului este cât se poate de nedureros – pentru tine și clienții tăi. Pentru a realiza acest lucru, o soluție de gestionare a contractelor trebuie să fie capabilă să îndeplinească o varietate de funcții.
Iată cinci moduri prin care o platformă CRM te poate ajuta în afacerea ta:
Reducerea intervalelor de timp
Potrivit Forrester Research, este nevoie de 3-4 săptămâni pentru a crea și aproba un contract. Software-ul CRM de gestionare și generare a contractelor grăbește lucrurile. Acum, contractele pot fi create, actualizate, trimise și semnate în câteva minute.
Asigurarea acurateței datelor
Conform unui studiu realizat de Rare, 83% dintre clienți identifică acuratețea datelor ca fiind factorul care duce la creșterea loialității clienților.
Încrederea poate fi însă dificil de câștigat și foarte ușor de pierdut. Erorile din detaliile contractului au un impact negativ asupra credibilității companiei tale și pot ajunge să creeze probleme grave.
Softul de gestionare a contractelor poate utiliza datele validate anterior pentru a completa automat câmpurile importante, reducând potențialele erori.
Automatizarea proceselor cheie
Deși procesul contractual poate fi complex, nu trebuie să fie. Instrumentele de gestionare a contractelor pot automatiza crearea de contracte, mementouri, date de reînnoire, alerte și anumite procese cheie.
Automatizarea contractelor simplifică un proces dificil, eliberându-vă oamenii și permițându-le să se concentreze pe alte sarcini care au nevoie de atenția lor.
- Stocarea datelor contractului
Ce faci cu un contract odată ce a fost semnat? Sperăm că răspunsul nu implică un cabinet de depozitare dezorganizat și o masă de hârtie. Sunt esențiale înregistrările precise ale tuturor contractelor curente și anterioare, motiv pentru care stocarea digitală a contractelor este foarte importantă.
Acum utilizatorii pot prelua cu ușurință orice contracte folosind funcții de căutare, asigurându-se că niciun fel de date valoroase nu vor fi modificate.
- Activarea semnături digitale
Un contract este la fel de valabil ca semnăturile care îl însoțesc. Dacă ești blocat în așteptarea unor persoane care conduc sau membrii echipei să le tipărească, să semneze și să trimită contractele către următoarea persoană din proces, vânzarea ta nu progresează.
Semnăturile digitale permit, persoanelor care trebuie să semneze contractul, să facă acest lucru cu un click.