Ce este un soft CRM online?
Managementul relațiilor cu clienții (CRM) se referă la procesele implicate în conectarea cu clienții existenți și construirea de relații cu alții noi.
În esență, CRM implică:
- Menținerea clienților actuali fericiți
- Oferirea de asistență clienților atunci când este nevoie
- Încercarea activă de a adăuga clienți noi
Unele companii se bazează în continuare pe gestionarea relației cu clienții la fața locului cu servere interne întreținute de echipa lor IT pentru a desfășura activități de tip CRM. Dacă utilizați metode CRM manuale în 2022, nu faceți decât să blocați adevăratul potențial al unui soft CRM. De aceea, majoritatea companiilor din zilele noastre optează pentru software-ul online de gestionare a relațiilor cu clienții. De fapt, utilizarea unui soft CRM este atât de comună încât termenul CRM este acum folosit interschimbabil cu software-ul CRM.
Software-ul online, bazat pe cloud, are caracteristici care facilitează navigarea și automatizarea relațiilor cu clienții de-a lungul întregului ciclu de viață al clientului. Un software CRM bazat pe cloud depășește gestionarea relației cu clienții la fața locului în multe domenii vitale.
Cele 9 motive pentru a investi într-un CRM
1. Permite lucrul eficient de la distanță
După cum am spus mai devreme, angajații de la distanță reprezintă calea viitorului. Într-un sondaj din 2020 efectuat pe 669 de manageri, 78% au fost de acord că munca la distanță va rămâne pe termen lung. Indiferent dacă echipele de vânzări, marketing și asistență pentru clienți au sediul în același oraș sau din diferite părți ale lumii, soft-ul CRM AMC poate crea un spațiu de lucru colaborativ în care să prospere.
Pe de altă parte, gestionarea relației cu clienții la fața locului este greu de implementat pentru echipele de la distanță.
2. Stocarea centralizată a datelor
Un CRM bazat pe cloud stochează toate datele într-un singur loc. Acestea includ informații despre clienți, oferte de vânzări, campanii de marketing etc. Tot ce ai nevoie este acolo. Managerii sau liderii de echipă pot oferi apoi permisiuni de acces pentru membrii corespunzători ai echipei.
Managementul relației cu clienții la fața locului poate fi găzduită într-o singură locație, dar datele sale tind să fie împrăștiate în funcție de utilizatori și de rolurile lor. Lanțurile nesfârșite de e-mail-uri pentru colaborarea între echipe sunt nepotrivite, dar și inevitabile.
3. Datele clienților sunt mai ușor de actualizat
Prin gestionarea relației cu clienții, datele clienților sunt răspândite în mai multe foi de calcul și dosare. Reprezentanții de vânzări și de asistență pentru clienți trebuie să caute informații relevante, ceea ce presupune pierdere de timp prețios și poate duce la clienți nemulțumiți.
Software-ul CRM AMC nu are astfel de probleme, deoarece toate datele despre clienți și vânzări sunt accesibile persoanelor potrivite, oricând și oriunde.
4. Fără întreținere sau actualizări interne ale serverului
Dacă există o problemă cu aplicația sau software-ul CRM, o puteți remedia cât mai curând posibil, contactând asistența pentru clienți.
5. Scalare
Softul CRM crește odată cu afacerea ta. Dimensiunea și numărul vânzărilor și proiectelor ar putea crește, dar poți gestiona totul cu doar câteva click-uri. Scalarea CRM la fața locului implică adesea instalarea de noi servere și angajarea mai multor oameni pentru a le întreține.
6. Varietate de opțiuni de plată
Majoritatea furnizorilor de CRM oferă atât planuri lunare, cât și anuale, adesea cu o perioadă de probă gratuită. Acest lucru este excelent atât pentru buget, cât și pentru adoptarea software-ului.
Întreprinderile pot pur și simplu să-l încerce timp de o lună sau 2 și să-și anuleze abonamentul dacă nu le place experiența.
7. Integrare
Managementul relației cu clienții la fața locului implică un instrument CRM cu care echipa ta trebuie să jongleze cu toate celelalte aplicații și platforme ale lor.
8. Birou mobil
Cu un CRM mobil reprezentanții de vânzări nu trebuie să fie la biroul lor pentru a finaliza oferte. Furnizorii de CRM online au aplicații care acceptă desktop-uri, telefoane și tablete.
Dacă un reprezentant de vânzări primește un apel de la un client în timp ce se află în mișcare, poate pur și simplu să folosească aplicația pentru Android sau iOS pentru a accesa rapid informații în timp real.
9. Oferă experiențe mai bune pentru clienți
Toate beneficiile enumerate mai sus facilitează echipelor de marketing, asistență pentru clienți și vânzări să răspundă nevoilor clienților mai eficient și să ofere experiențe satisfăcătoare pentru clienți.
CRM AMC te ajută cu gestionarea clienților potențiali și gestionarea rețelei de vânzări, dar are funcții suplimentare pentru ca managerii să urmărească campaniile de marketing, proiectele clienților și multe altele. Într-un spațiu de lucru în continuă schimbare, în care 65% dintre respondenți doresc să devină angajați la distanță cu normă întreagă, platformele CRM bazate pe cloud au devenit o normalitate.