Până în 2040, se estimează că 95% din achiziții se vor face prin comerț electronic. Am stabilit un proces de 8 pași care te va ajuta atât să creezi un magazin online de succes în cel mai scurt timp, cât și să îți atingi obiectivele.
Construirea unui magazin online depășește doar înțelegerea pieței pe care urmează să intri. Ai nevoie, de asemenea, de înțelegerea mărcii, a designului web și a strategiei de conținut. Aceasta poate părea o cantitate enormă de muncă.
1. Stabilește ce vei vinde
Primul pas în dezvoltarea comerțului electronic este să îți dai seama ce vei vinde. Ce te entuziasmează?
Construirea unui magazin online în jurul pasiunilor tale se traduce într-o afacere pe care o vei conduce cu plăcere. Dar, desigur, o mulțime de afaceri au fost lansate din alte motive. Poate că observi o nevoie pe o anumită piață și dorești să oferi clienților potențiali soluții de produse pentru a rezolva problemele pe care le au.
Oricare ar fi obiectivele tale de afaceri, un proiect de magazin online trebuie să fie ghidat atât de cercetarea produselor, cât și de cercetarea persoanelor pr care sperați să le vindeți. Acest lucru poate face diferența între succes și terminarea cu un teanc de marfă de care nu poți scăpa.
2. Cunoaște piața pe care vrei să intri
Fii conștient de ce produse au succes și de tendințele care au apărut și au dispărut. A rula un site de comerț electronic înseamnă nu numai să știi de ce pot avea nevoie clienții potențiali în acest moment, ci și ce își vor dori în viitor.
Dacă vrei să intri într-un spațiu cu jucători grei, cu bugete de marketing la fel de mari, va fi o luptă să faci orice fel de progres. Găsirea unei nișe cu puțin mai mult spațiu, îți poate oferi o șansă mai bună. Intrarea pe piață cu o abordare nouă, branding unic și o experiență de utilizator mai bună decât cea a concurenței poate funcționa în favoarea ta
3. Determină modelul de afaceri de comerț electronic
Există mai multe tipuri de modele de afaceri de comerț electronic, dar cele 2 categorii principale sunt business to business (B2B) și business to consumer (B2C). Este important să cunoașteți diferența și să știți unde se află afacerea dvs. de comerț electronic.
Business to consumer (B2C) – Cea mai mare parte a magazinelor online sunt business to consumer (B2C). Articolele sau serviciile de pe un site web B2C sunt vândute direct de la companii către publicul larg, fără ca terții să fie implicați.
Business to business (B2B) – sunt, după cum sugerează și numele, companii care vând produse și servicii altor companii.
4. Cunoaște publicul
Un avantaj al începerii unei afaceri online într-o zonă cu care ești familiarizat este că îți cunoști deja publicul, deoarece faci parte din acesta. Dar chiar dacă îți cunoaști deja potențialii clienți, este benefic să depui puțin efort pentru a-i înțelege și mai bine.
Totul trebuie să fie adaptat clienților potențiali: experiența și interfața cu utilizatorul, elementele vizuale ale designului web, conținutul și multe altele.
Ar trebui să cunoști detaliile despre cine sunt potențialii tăi clienți. Care este trecutul lor? Care este nivelul lor de venituri? Câți ani au? Și de pe ce site-uri web ale concurenților ar putea cumpăra aceștia? Toate aceste informații te vor ajuta să creezi o afacere de comerț electronic personalizată în funcție de gusturile și nevoile lor, construind o conexiune mai puternică cu ei și asigurând o experiență mai bună pentru utilizator.
5. Alege cel mai potrivit nume pentru companie
Clișeele trebuie evitate și trebuie să îți numești afacerea cât mai diferit de concurenții tăi. Trebuie să ieși în evidență. Un nume unic te va distinge de toți ceilalți care împart aceeași piață. Numele companiei trebuie să fie succint, original și plăcut. O denumire neinspirată poate diminua o marcă, indiferent cât de grozave ar fi produsele sau serviciile sale.
Un nume de companie unic înseamnă că ai o șansă mai bună de a obține numele de domeniu ideal. Cu puțină ingeniozitate și joc de cuvinte, este posibil să reușești să găsești ceva destul de apropiat. Desigur, .com poate fi domeniul de nivel superior, dar există o varietate de altele pe care le poți folosi dacă nu găsești o adresă URL disponibilă. Poți găsi ceva disponibil pe .biz , .shop , .solutions sau .online, printre o mulțime de alte domenii.
6. Cumpără un nume de domeniu
Bine, aveți un nume de companie și ați găsit o adresă URL disponibilă. Înainte de a începe chiar să construiești magazinul, mergi mai departe și înregistrează numele de domeniu. Multe se pot schimba rapid pe web și acea adresă URL perfectă ar putea fi luată în etapele ulterioare ale dezvoltării site-ului de comerț electronic.
7. Determină brandingul
Brandingul oferă afacerilor o rezonanță emoțională, transformându-le din entități anonime în unele față de care avem sentimente. Este ceea ce îi face pe consumatori să aibă loialitate față de marcă.
Un site de comerț electronic trebuie, de asemenea, să aibă un logo memorabil, o paletă de culori și o voce distinctă. Toate aceste elemente diferite ale unui design web se reunesc într-o experiență de utilizator condusă de personalitatea mărcii.
Un alt aspect vital al branding-ului este să spui povestea despre cine ești. Publicul tău ar trebui să știe de ce există magazinul online și oamenii din spatele acestuia. Fără a-ți umaniza marca, ești doar un alt portal digital anonim. Majoritatea dintre noi ezită să introducă un număr de card de credit pe un site web anonim, lipsit de altceva decât specificațiile produsului. Personalizarea mărcii tale creează încredere.
8.Găsește platforma de comerț electronic potrivită
Ai destul de multe opțiuni atunci când vine vorba de platforme de comerț electronic – cum ar fi Magento, Shopify WordPress – pentru a rula site-ul de comerț electronic. AMC WebSoft oferă soluții de comerț electronic (ecommerce) gândite special pentru necesitățile afacerii clientului, optimizate din punct de vedere al experienței în utilizare și al conversiilor.