Conținutul, serviciile pentru clienți și eforturile de marketing sunt esențiale pentru ratele de conversie ale comerțului electronic. La fel de importantă este și arhitectura unui site web de comerț electronic care creează în mod special efectul vizual potrivit. Construirea unui design web de top poate aduce profit semnificativ pe termen lung pentru afacerea ta.
75% din credibilitatea site-ului de comerț electronic provine din designul său. Astfel, vom împărtăși sfaturi esențiale de proiectare a site-urilor de comerț electronic urmărind transformarea site-ului tău într-un mecanism de vânzări, generarea de clienți potențiali, convertirea rapidă a acestora în clienți și, în general, creșterea vânzărilor.
De ce este importantă arhitectura unui site de comerț electronic?
Obținerea corectă a arhitecturii unui site de comerț electronic este crucială pentru ca o afacere să aibă succes prin prezența sa online. Nu există nicio speranță ca eCommerce să ajungă la clienții lor dacă site-ul este greu de navigat, chiar dacă ai o campanie de marketing splendidă și te perfecționezi în SEO. Timpul de încărcare a paginii este un factor crucial care afectează valori precum rata de abandon a paginii. Utilizatorul mediu are puțină răbdare să aștepte încărcarea unei pagini.
Arhitectura potrivită a unui site de comerț electronic ajută la:
Indexare și clasare
Motoarele de căutare depind de arhitectura unui site de comerț electronic pentru a indexa corect paginile. Cu cât arhitectura unui site este mai clară, cu atât este mai ușor pentru motoarele de căutare să indexeze corect toate paginile și site-ul va fi clasat mai sus. O structură neclară poate lăsa unele dintre pagini neindexate, făcând astfel dificil pentru clienți să găsească propuneri de comerț electronic.
Realizarea unei navigări ușoare
Dacă nu găsesc ceea ce caută atunci când au nevoie, își vor încerca norocul în altă parte. Navigarea ar trebui să fie super ușoară, bazată pe o pagină de pornire structurată și să includă un meniu cu subcategorii și o bară de căutare.
Fragmente recomandate de Google
Fragmentele recomandate de Google sunt fragmente scurte dintr-un site web care sunt afișate în rezultatele căutării Google și permit utilizatorilor să vadă informațiile pe care le-au căutat fără a vizita un site web. De obicei, apar sub formă de definiții, liste, pași sau tabele evidențiate. Când site-ul tău este prezentat, acesta este automat „mărit” în partea de sus a rezultatelor căutării. Site-ul web trebuie să fie structurat corespunzător, astfel încât fragmentele să poată fi indexate pe baza structurilor URL.
Optimizare motoare de căutare
Toate motoarele de căutare verifică site-urile web pentru a înțelege despre ce este vorba și cum este conectată la alte pagini din baza de date a motorului de căutare. O structură clară ajută motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este vorba și unde pot fi găsite informațiile. Astfel, este nevoie de o structură bine gândită pentru a convinge motoarele că utilizatorii vor fi confortabili să utilizeze site-ul.
Determinarea cuvintelor cheie
Determinarea cuvintelor cheie țintă vine înainte de planificarea arhitecturii. Ele te-ar ajuta să înțelegi pentru ce planifici această structură. Cuvintele cheie pot fi extrapolate din cuvântul cheie de bază, URL-ul site-ului tău sau poți verifica site-ul web al unui concurent pentru idei. Apoi, poți folosi instrumente pentru a căuta cuvinte cheie înrudite și pentru a le alege pe cele cu un volum decent și o concurență relativ scăzută.
Planificarea arhitecturii site-ului de comerț electronic
Dezvoltă o structură ierarhică a site-ului, de exemplu, pagina de pornire, paginile de categorii și subcategoriile de sub aceasta. Unii specialiști recomandă limitarea numărului de categorii și subcategorii la 10. Cu toate acestea, dacă ai de gând să îți extinzi inventarul magazinului, în cele din urmă, este recomandat să te gândești bine în această etapă. Va economisi timp pe termen lung, deoarece scalabilitatea este mai ușoară când știi de la început ce părți ale site-ului vor fi afectate de schimbare.
Alegerea categoriilor și planificarea structurii URL
Categoriile și subcategoriile site-ului de comerț electronic se vor baza în principal pe cuvintele cheie. După ce sunt alese, poți configura și urmărirea hărții pe site-ul tău web. În combinație cu Google Analytics și SEO, te va ajuta să determini care dintre categoriile și subcategorii funcționează cel mai bine. În ceea ce privește structura URL, aceasta ar trebui să completeze arhitectura site-ului.
Crearea unei pagini de pornire care conectează categoriile și produsele
Pentru a face acest lucru, trebuie să creați un meniu care listează fiecare categorie și subcategorie pe care le are site-ul tău. Pe pagina principală, poți plasa link-uri către cele mai recente oferte, reduceri, categorii de top, mărci etc. Poți, de asemenea, să faci ca meniul să apară pe fiecare pagină a site-ului, în timp ce link-urile suplimentare pot fi lăsate exclusiv către pagina de pornire.
Paginarea este mai bună decât derularea infinită
Derularea infinită funcționează cel mai bine pentru site-urile de social media pentru a menține atenția utilizatorilor asupra numărului nesfârșit de știri din flux. Pentru un site de comerț electronic, derularea infinită îi poate împiedica pe utilizatori să se întoarcă cu ușurință pentru a verifica din nou ceva ce le-a plăcut și îi face să deruleze în sus și în jos pentru totdeauna.
Astfel, un utilizator decide dacă rămâne sau nu pe un site web într-o fracțiune de secundă. În mai puțin de 3 secunde, identifică zonele critice de pe o pagină web pentru a-și finaliza prima impresie. AMC WebSoft oferă soluții de comerț electronic gândite special pentru necesitățile afacerii clientului, optimizate din punct de vedere al experienței în utilizare și al conversiilor.
Designul arhitecturii pentru un site de comerț electronic determină dacă un potențial client va reveni din nou pe site sau pur și simplu va dispărea.
Utilizatorii evaluează culorile, fonturile și imaginile în funcție de așteptările lor, pe baza experienței lor anterioare în utilizarea site-urilor de comerț electronic. Deci, un site web care urmează principiile de bază de design și utilizare poate deveni un puternic generator de vânzări.